Title:

Description:

Ακράτεια Ούρων

Η ακράτεια των ούρων μια πολύ βασανιστική πάθηση, αφορά τόσο άνδρες όσο και γυναίκες με διαφορετικό όμως αίτιο και θεραπεία. Χωρίζεται σε:

• ακράτεια ούρων από προσπάθεια (άρση βάρους, βήχας, φτέρνισμα, γέλιο)
  • στην επιτακτικού τύπου ακράτεια (ο/η ασθενής όταν έχει το αίσθημα να ουρήσει δεν προλαβαίνει να πάει τουαλέτα)
  • τη μικτή ακράτεια (και οι δύο μορφές)

Ακράτεια ούρων στους άνδρες

Στους άνδρες η ακράτεια ούρων τις περισσότερες φορές οφείλεται σε παθήσεις του προστάτη και εμφανίζεται σε μεγαλύτερες ηλικίες. Επιτακτική ακράτεια μπορεί να οφείλεται σε λοίμωξη, λιθίαση, όγκο στην ουροδόχο κύστη ή συχνότερα σε καλοήθη υπερπλασία προστάτη. Αντιμετωπίζεται ανάλογα με το αίτιο.

Ακράτεια ούρων στην προσπάθεια (άρση βάρους, βήχας, φτέρνισμα) μπορεί να παρουσιαστεί μετά από ανοικτή ριζική προστατεκτομή ή μεγάλες επεμβάσεις στην πύελο πχ καρκίνος εντέρου. Η θεραπεία της ανδρικής ακράτειας από προσπάθεια συνήθως απαιτεί ειδικές επεμβάσεις με νοσηλεία μίας ημέρας.

Ακράτεια ούρων στις γυναίκες

Η επιτακτική ακράτεια ούρων στις γυναίκες μπορεί να οφείλεται σε λοίμωξη, λιθίαση, όγκο ή πιο συχνά σε υπερδραστηριότητα του εξωστήρα της κύστης. Αντιμετωπίζεται με φάρμακα ή με χειρουργική επέμβαση ανάλογα με το αίτιο. Σε αποτυχία της φαρμακευτικής θεραπείας, στην υπερδραστήρια ουροδόχο κύστη, τελευταία εφαρμόζεται η θεραπεία με Botox με πολύ καλά αποτελέσματα.

Η ακράτεια ούρων από προσπάθεια στις γυναίκες οφείλεται συνήθως σε χαλάρωση των μυών του πυελικού εδάφους, υπερκινητική ουρήθρα και ανεπάρκεια του σφικτήρα. Τα αίτια μπορεί να είναι η πολλαπλοί τοκετοί, επιπλοκές κατά τον τοκετό, μεγάλες επεμβάσεις στην πύελο η απλώς χαλάρωση του πυελικού εδάφους. Η θεραπεία μπορεί να είναι απλή (ειδικές ασκήσεις για την ενδυνάμωση του πυελικού εδάφους), φαρμακευτική ή χειρουργική όπως η τοποθέτηση ταινίας ακράτειας.

Η τοποθέτηση ταινίας ακράτειας είναι επέμβαση απλή και σύντομη (εφόσον γίνεται από ειδικά εκπαιδευμένο ουρολόγο) και μπορεί να γίνει με γενική η με επισκληρίδειο αναισθησία. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι το θετικό αποτέλεσμα είναι άμεσο. Την επόμενη ημέρα οι γυναίκες είναι εγκρατείς και μπορούν να επανέλθουν στις δραστηριότητες τους.

Services
Type of service

© 2024 Alexandros Papadopoulos, All Rights Reserved.